Työssäviihtyminen – sen merkitykset ja vaikutukset.

17.08.2016

Olen viime aikoina ollut työssäni todella iloinen ja innostunut – sanoisinko että peräti poikkeuksellisen iloinen! 😀

Rakastan työtäni ja sitä mitä teen. Ja olen siinä hyvä. Väheksymättä muita aloja, mutta etenkin asiakaspalvelualalla oma viihtyvyys ja jaksaminen ovat avainasemassa työnlaadun ja asiakastyytyväisyyden takaamiseksi.

Ja ennenkaikkea;  uusien asioiden oppiminen ja vanhojen kertaaminen auttavat pitämään mielen virkeänä.

Jari Ylisen kirjallisuudelle voin antaa täydet suositukset.
Omakustanteisesti hankittu kirjallisuus on erinomainen lisä työssäviihtymiselle.

Viimeaikoina olen opiskellut paljon uusia ja erilaisia tyylejä tehdä töitä sekä eri tapoja käsitellä eri lihaksia.

Varsinkin se, mitä vastuuopettajani Petsku sanoi koulussa, on jäänyt mieleen eli ”Olkaa luovia ja käyttäkää mielikuvitustanne asiakkaiden kanssa”.

Ja myös yhden hyvän vinkin sain, jota olen alkanut käyttää vastaanotollani huomattavasti enemmän. Tee työtä liikkeen kanssa. Eli tarkoittaa lyhyesti ja ytimmekkäästi sanottuna sitä, että asiakas on elävä olento siinä missä minäkin. Hän todennäköisesti osaa liikuttaa raajojaan omatoimisesti, jos ei aktiivisesti niin ainakin passiivisesti.

Mitä monipuolisemmin, sen parempi. Se on lause joka ei paljon esittelyä kaipaa. Yritän hoitaa asiakkaita paljon ns. liikkeen ja aktiivisuuden kautta.

Jotkut voivat ajatella, että normaali hoitokerta minun luonani ei ole ”perinteinen hierontakerta”, jossa asiakas vain makaa paikallaan hoidettavan ajan ja hieroja tekee työnsä ikäänkuin liukuhihnanalla alusta loppuun. Ei, en ole fysioterapeutti. Olen urheiluhieroja, mutta en halua lokeroida toimintaani liikaa ”samanlaiseen hierontaan” kerta toisensa jälkeen.

Olen toiselta (tai oikeastaan ensimmäiseltä) koulutukseltani kuntoutuksen lähihoitaja ja se antaa minulle vahvaa osviittaa toimintakyvyn ylläpitämisen tärkeydestä.

Kuten mottoni sanoo ”Outside the box” – ulos lokeroista ja laatikoista. Tee työtä asiakkaasi eteen ja auta parhaalla mahdollisella tavalla.

Minä haluan, että sinä asiakkaanani tulet kuntoon, vaatii se sitten vastuskumin kanssa toimimista tai ison jumppapallon kanssa tasapainoilua. Tarvitsit muokkaavampaa hierontaa tai palauttavaa ja kevyempää myofaskiaalista käsittelyä, niin päämäärä on minulla aina sama – saada asiakas kuntoon.

Minä haluan kehittyä jokapäivä ja haastan itseäni päivittäin nimenomaan sinun terveytesi takia.

Jos kyllästyy omaan ammattiinsa, niin se ei ole asiakkaan edun mukaista. Pidä oma mielenkiintosi korkealla, se auttaa jaksamaan ja jatkamaan. Ja mistä sitä tietää, jos avoimuus poikisi lisää töitä tulevaisuudessa? 😉

Kukaan ei ole täydellinen eikä pysty hallitsemaan 100% :sti kaikkea. Sen vuoksi olen kartoittanut muita hyviä alalla toimijoita, joille voin tarvittaessa ohjata asiakkaita sellaiseen käsittelyyn, johon oma tietotaitoni ei riitä.

Asia, jonka olen oppinut yrittäjänä toimiessani, on se, että ei ole häpeä sanoa ei ja myöntää, että tähän minä en valitettavasti osaa sanoa oikeaa vastausta. Ei ole mitään vaarallisempaa ja riskialttiimpaa kuin yrittää esittää tietävänsä jotain mitä ei tiedä. Kun asiakas ja hieroja on molemmat samalla sivulla, ikäviä yllätyksiä ei pääse syntymään.

Tätä postausta kirjoitettaessa soi John De Sohn & Venior – Control


Vastaa